Jak napsat obchodní podmínky pro eshop

Vyhněte se pletkám s ČOIkou

Na konci roku 2013 kontrolovala Česká obchodní inspekce, jak eshopy dodržují obecně závazné právní předpisy. Přes 75 % kontrolovaných neprošlo.

  • Nejčastějším problémem byly neúplné údaje o prodávajícím. V některých případech obchodníci uváděli také zavádějící či neúplné informace vztahující se k podmínkám uzavření smlouvy nebo právům spotřebitele, které z této smlouvy vyplývají.
  • Asi 30 % obchodů neinformovalo své zákazníky o podmínkách reklamace.
  • Formální náležitosti při vyřizování reklamací porušilo jen necelých 6 % internetových obchodů.

Děláme jednoduché eshopy a neděláme z toho vědu. Vašim zákazníkům se v nich bude dobře nakupovat a vám se budou snadno spravovat.

od 9 900 Kč.  Objevte eshopy!

 „Eshopy od sebe obchodní podmínky často kopírují, a tak dochází k nevědomému kumulování nepřesností či dokonce zásadních chyb. Použití vzorových obchodních podmínek eshopům pomůže se správným plněním zákonných povinností informování spotřebitele,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Stáhnout vzor obchodních podmínek

Vzor platný od 1. 1. 2014 vytvořila Asociace pro elektronickou komunikaci

Tipy, novinky, aktuality! Zaregistrujte se!

Jak s šablonou pracovat?

Vzor pro psaní obchodních podmínek zohledňuje účinnost Nového občanského zákoníku, který platí od 1. 1. 2014. Do vyznačených polí jednoduše doplníte odpovídající údaje. V komentářích naleznete výtahy ze zákoníku, které vám danou část pomohou pochopit v širším kontextu.

Jelikož jde o univerzální vzor, může se stát, že bude potřeba vybrané části dokumentu umazat. Vždy proto doporučujeme prokonzultovat finální podobu podmínek s právníkem.

Kam s nimi?

Obchodní podmínky byste měli umístit tak, aby byly vidět už z homepage webu. Odkázat na ně doporučujeme z menu nebo z patičky webu. Nebudou-li zákazníkům hned na očích, může to pro vás mít i jiné důsledky než kontrolu ze strany ČOI.

Uvažujete-li například o tom, že u vás zákazníci budou platit kartou online, může vám banka tuto možnost kvůli nedostatečně viditelným obchodním podmínkám zamítnout.

Jak na to šla Gorila?

Zákon přesně neukládá, jak mají obchodní podmínky vypadat. Toho využil například mobilní operátor Gorila mobil a vytvořil si je podle svého. Když na jejich stránkách otevřete sekci Nutný zlo a ceník, můžete se například dočíst, že:

„Když blbě zadáš PUK, tak seš jantar a smlouva se ukončí, dřív než řekneš výpravčí.“

 nebo

„Pokud něčemu z těhle VP nerozumíš, mrkni se do podmínek O2, tam je napsaný v podstatě totéž, ale právníma kecama.“

Přestože jsou takové podmínky rozhodně čtivější, má právničina svůj význam. Formulace záměrně umožňují jen jeden jediný výklad a při případných tahanicích je naprosto jasné, k čemu přesně jste se v dokumentu zavázali.

Při psaní podmínek se tak doporučujeme vyzbrojit silnými nervy – snad vám jich tato šablona trochu ušetří.



Zprávy ze světa e-commerce přímo do e-mailu

Zprávy ze světa e-commerce přímo do e-mailu

490 520 015 každý pracovní den 8.00–16.30

© 2017, ESHOPMANIAC je společný projekt Comgate, a.s., a eBRÁNA, s.r.o.

Nahoru ↑