Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku

Podle posledního průzkumu nezávislého nákupního rádce Heuréka.cz, kterého se zúčastnilo 2 000 respondentů, se kvalita doručení zboží při internetovém nákupu rapidně odráží na celkovém hodnocení eshopu. Potvrdilo to 82 % zákazníků. Velká část českých eshopařů přesto logistiku podceňuje, což je jeden z hlavních důvodů, proč tuzemské eshopy stále nemohou dostát kvalit těch zahraničních.

Kdy dostanu svůj balík?

Doba dodání objednaného zboží je jedna z nejdůležitějších věcí, které českého zákazníka při nákupu zajímají. Pamatujete se ještě na soutěž ShopRoku 2013? Její vítězové měli jedno společné. Průměrná doba dodání zboží činila v jejich případě 1,9 dne, zatímco u neoceněných eshopů téměř 3 dny. Že by byla dobře vyřešená logistika opravdu faktorem úspěšnosti?

Zákazníci eshopů jsou zkrátka velmi netrpělivé bytosti. Jakmile zboží objednají, chtějí ho mít doma co nejdříve a nekompromisní jsou zejména při nedodržení slíbené dodací lhůty. Podle expertů není až tak důležité nabízet doručení zboží do druhého dne, ale pokud nabízíte dodání balíčku do týdne, zajistěte, aby do týdne skutečně dorazil.

Kolik doprav umíš, tolikrát jsi eshopařem

Devět z deseti zákazníků se rozhoduje o nákupu podle toho, kolik způsobů dopravy daný eshop nabízí. Nejčastějším partnerem pro dodání zboží je pro většinu eshopařů stále Česká pošta (78 %), ale vzhledem k tomu, že při prvním pokusu nedokáže doručit až čtvrtinu zásilek, dopravu si raději pojistěte i dalšími dopravci. Přepravní společnosti PPL, DPD, Geis nebo služby Zásilkovna či Úschovna nabízejí velmi příjemné podmínky přepravy zboží, kterým dává přednost stále více zákazníků.

Loga přepravců Zkušení eshopaři nesázejí na jednoho koně

Neméně důležitým aspektem spokojenosti zákazníků je také komunikace. Informujte je o termínu doručení balíčku, jakékoli změně či případných problémech prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Společnost DPD v tomto posunula laťku ještě výš, když v prosinci spustila službu DPD Kurýr, pomocí které si zákazník může upravit doručení zásilky podle toho, jak se mu to hodí, nebo se přímo spojit s kurýrem.

A nemohl by to udělat někdo jiný?

Vymyslet, zavést a udržovat špičkově fungující logistický systém pro eshop je pořádný oříšek a ne každý eshopař si může dovolit vlastní sklady. Pokud zakládáte eshop čítající pár desítek drobných položek, možná si vystačíte s vlastní garáží, co ale budete dělat, až se vám podnikání opravdu rozjede? Řešením může být logistiku jednoduše outsourcovat na některou ze zkušených logistických společností, které denně expedují tisíce zásilek a disponují vlastními rozsáhlými sklady.

„Každý zodpovědný eshopař by měl vědět, že logistika není jen o zabalení balíčku a správném vyplnění formuláře na poště. Aby dodání zboží opravdu fungovalo, je třeba počítat s nemalými investicemi do zajištění a udržování vlastního skladového prostoru nebo zabezpečení zboží v podobě pojištění. Zadarmo není ani personální zajištění stejně tak jako váš vlastní čas.“

- Viktor Štill ze společnosti ComGate

Externí logistika eshopů – sázka na jistotu

S tím vším logistické společnosti počítají a vědí, jak na to. Díky obrovským objemům mohou eshopařům za všechny tyto služby nabídnout zlomkovou cenu v porovnání se zajištěním logistiky svépomocí. Dobrá logistická společnost umí navrhnout systém pro začínající projekt i pro internetového giganta, dokáže garantovat dodací lhůtu zboží a může poskytnout bezpečné a kvalitní uložení zboží ve vlastních skladovacích centrech.

„Mnohdy jedinou obavou začínajícího eshopaře je to, že nebude mít své zboží pod dohledem. Není ale třeba se bát. Běžně klienty zveme k prohlídce našich skladů, aby se přesvědčili, že je o jejich zboží dobře postaráno.“

- Viktor Štill ze společnosti ComGate

Nahlédnutí do logistického skladu společnosti ComGate Přehledné uložení v policích a nepřetržitý dohled kamer – to je logistické centrum společnosti ComGate
 

Součástí služeb logistických společností je mimo jiné i příjem a správa vrácených zásilek či vyřízení reklamací, které jsou pro eshopaře většinou ve znamení zbytečných starostí. Ty nejlepší vám navíc nabídnou integraci vlastního skladového modulu na váš objednávkový systém, díky kterému budete mít neustálý přehled o stavu vašich skladových zásob. Věřte, že to vše se v závěru odrazí na vašem hodnocení i narůstajícím počtu spokojených zákazníků.



Zprávy ze světa e-commerce přímo do e-mailu

Zprávy ze světa e-commerce přímo do e-mailu

490 520 015 každý pracovní den 8.00–16.30

© 2016, ESHOPMANIAC je společný projekt Comgate, a.s., a eBRÁNA, s.r.o.

Nahoru ↑