Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Na konci prázdnin jsme vyhlásili soutěž o eshop za 105 000 Kč, abychom vám prostřednictvím „reality show“ ukázali na skutečném podnikateli, co je to internetový byznys. Vyhrál ten nejlepší z nejlepších – společnost Moravia Flat v čele s panem Martinem Jarošem. Porota vybrala projekt na tvorbu eshopu s designovými přístroji na úpravu vzduchu pod názvem Airnaturel.
Ve spolupráci společností eBRÁNA a ComGate nyní vzniká nadupaný eshop, jehož zrod můžete sledovat i vy! V prvním díle se podíváme na průřez toho, co začínajícího eshopaře čeká v prvních rozjezdových týdnech.
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti
Před samotnou realizací eshopu jsme provedli hned několik důležitých analýz:
-
Na základě business plánu, se kterým společnost Moravia Flat soutěžila, vypracovali specialisté on-line marketingu tzv. vstupní rámec. Ten obsahuje nezbytná data o zákazníkovi, jeho podnikání či konkurenci, strategické cíle nebo očekávaný obrat.
-
Z něho poté tým specialistů na on-line marketing vytvořil vstupní analýzu, která již obsahovala konkrétní návrh eshopu a dané nástroje internetového marketingu.
„Vstupní analýza je nezbytnou součástí výrobního procesu každého pořádného eshopu. Bez důkladné analýzy potřeb zákazníka nemůže vzniknout řešení, které bude fungovat. Vycházíme z reálných dat na základě měření, nestřílíme naslepo.“
Michal Čapek, specialista online marketingu společnosti eBRÁNA
První krůčky v novém podnikání
Po schválení vstupní analýzy následoval standardní proces výroby internetového obchodu. Pro Eshopmaniaka jsme vybrali eBRÁNA eshop v konfiguraci Profi. Provedení Profi v sobě zahrnuje většinu dostupných modulů a rozšíření. Po měsíci usilovné práce grafiků, kodérů, testerů a specialistů na on-line marketing je na světě nový eshop Airnaturel.
Eshop byl nejprve nahrán na testovací server, z kterého po schválení naším Eshopmaniakem putoval do ostrého provozu.
„Tvorba eshopu včetně analýz nám zabrala zhruba dva měsíce práce. Chválíme si zejména dobrou spolupráci s panem Jarošem, díky jeho aktivní spolupráci probíhalo vše hladce. Eshop není integrovaný na žádný informační systém, jednotlivé moduly eshopu jsou navrženy podle standardního postupu. Malinko jsme váhali v případě modulu, který zajišťuje napojení na logistiku, ale dopadlo to skvěle,“
Michal Čapek, specialista online marketingu společnosti eBRÁNA
Hlavní stránku Airnaturel.cz jsme oblékli do minimalistického designu s důrazem na profesionální fotografie
V současné době nabízí eshop zhruba 20 produktů, které plánuje firma Moravia Flat rozšířit o další typy na začátku roku 2015.
Děláme jednoduché eshopy a neděláme z toho vědu. Vašim zákazníkům se v nich bude dobře nakupovat a vám se budou snadno spravovat.
od 14 990 Kč. Objevte eshopy!
Sundáváme rukavičky a začínáme vydělávat
Aby se eshop Airnaturel neztratil v moři tisíců internetových obchodů a aby si k němu noví zákazníci našli cestu co nejrychleji, povolali jsme do boje toho nejsilnějšího – internetový marketing.
Na základě vstupní analýzy, kdy jsme s klientem pečlivě probrali všechny možnosti on-line marketingových nástrojů, jsme zvolili osvědčenou trojici:
-
PPC – proklikové inzeráty, které se zobrazují v internetových vyhledávačích Seznam a Google;
-
dynamický remarketing – efektivní způsob připomenutí se zákazníkům pomocí reklamních nástrojů společnosti Google;
-
SEO – optimalizace stránek eshopu pro internetové vyhledávače.
Eshop Airnaturel.cz se zobrazuje v podobě PPC inzerátů reklamního systému Sklik (na obrázku aktuálně v pravém sloupci)
Kromě toho se budou produkty Airnaturel zobrazovat ve zbožových srovnávačích, na reklamních bannerech rodinného eshopu Divanti a také se pravidelně objeví v e-mailových schránkách zákazníků v podobě direct mailů a newsletterů. Ty budou rozesílány kontaktům v databázi společnosti Moravia Flat.
„Internetový marketing je to, co začne vydělávat. Soustředili jsme se na nástroje, o kterých víme, že opravdu fungují.“
Michal Čapek, specialista online marketingu společnosti eBRÁNA
Aktuálně je eshopem zaměstnán tým zkušených copywriterů, který pracuje na exkluzivních textech produktů a kategorií Airnaturel. Hotové texty si poté vezme do parády linkbuilder, který pomocí správně umístěných zpětných odkazů vystřelí eshop do světa.
Produkty Airnaturel nyní čekají na špičkové texty copywriterů
Nenechte si ujít další případovku! Zaregistrujte se!
Kartou, převodem nebo na dobírku?
Součástí výherního balíčku Eshopmaniaka je kromě tvorby ehopu i napojení eshopu na platební bránu. O tuto vychytávku se postarali profíci ze společnosti ComGate. Díky ní mohou zákazníci eshopu Airnaturel využít kromě klasické dobírky i platbu bankovním převodem. V nejbližší době eshop nabídne zákazníkům i platbu kartou.
„Platba kartou probíhá v prostředí bankovního systému České spořitelny, která je pro zákazníky obecně důvěryhodná a známá. V případě expresního převodu nasadíme do hry více způsobů, než běžně nabízí konkurence. Zákazník si tedy bude moci vybrat, jaké bance dá přednost.“
Viktor Štill, key account manager ze společnosti ComGate
Pokud zákazník zvolí jednu ze jmenovaných možností, výrazně ušetří za zbytečné poplatky v případě dobírky a zároveň podstatně urychlí expedici zboží. Informace o provedené transakci má eshop do několika minut po odeslání objednávky. Pro majitele eshopu tkví výhoda platební brány zejména v úspoře nákladů za kompletaci zboží a dopravu.
PLATEBNÍ BRÁNY
Zařídíme, aby u vás zákazníci mohli platit kartou. Na váš eshop napojíme platební bránu, díky které budete moci přijímat platby online.
99 Kč měsíčně za provoz Čtetě o platební bráně!
Naskladnit a rozvést
Společně s platební bránou jsme pro našeho Espomaniaka zařídili i kompletní logistiku od společnosti ComGate. Ta aktuálně zařizuje prvotní naskladnění zboží, které bude poté uloženo v jejím logistickém centru. Kromě uskladnění zboží je zde zajištěno i zabalení a následná expedice.
„V nejbližší době budeme mít zboží AirNaturel bezpečně na skladě. Pak nezbývá než čekat na první objednávky, které můžeme expedovat zákazníkům. Rozhodně nebudou dlouho čekat. Objednávku z eshopu jsme schopni doručit do 24 hodin.“
Viktor Štill, key account manager ze společnosti ComGate
Logistické centrum ComGate
Zákazníci si nyní mohou vybrat, jakým způsobem jejich balíček s produkty Airnaturel dorazí. Kromě klasických služeb České pošty mohou využít i doručení kurýrem nebo zvolit některé ze zásilkových míst společnosti Zásilkovna s.r.o.
USKLADNÍME A DORUČÍME ZBOŽÍ
Vaše zboží uskladníme, zabalíme a doručíme kamkoli je třeba. Pracujeme rychle – kdokoli dnes objedná, má zítra balík u sebe.od 60 Kč za doručení zásilky. Chci vědět víc
Co nás čeká dál?
V nejbližší době Eshopmaniaka čekají první objednávky a velká zkouška toho, jak si systém ehopu, platební brány a logistiky navzájem sednou. Myslíte, že si s tím Eshopmaniac poradí? Buďte u toho!
Pokud nechcete zmeškat další článek, nechte nám tu e-mail, rádi vám ho zašleme newsletterem. Nezapomeňte, že nejžhavější novinky ze světa e-commerce najdete na našem Facebooku!
Další články
4 věci, které podchyťte dřív, než rozjedete eshop
Za to zaplatíš, ale jak?
Jak napsat obchodní podmínky pro eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Za to zaplatíš, ale jak?
Jak napsat obchodní podmínky pro eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Jak napsat obchodní podmínky pro eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
© 2023, ESHOPMANIAC je společný projekt Comgate, a.s., a eBRÁNA, s.r.o.