Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Internetový marketing. Magická formulka, která pro začínajícího eshopistu znamená noční můru, pro zkušeného eshopaře důvod, proč teď může mít nohy hezky nahoře a pozorovat, jak jeho eshop vydělává. Internetový velikán Mall.cz za internetový marketing utratí ročně na 265 milionů Kč. Mobilní operátoři do něj investují každý po stovce milionů. A Eshopmaniac začíná s částkou 7 000 Kč měsíčně.
Podívejte se společně s ním na tajemství specialistů online marketingu, kteří každým dnem bojují za rychlejší rozjezdy vašich internetových byznysů.
Začalo to analýzou…
Střílet jen tak od boku se ani v internetovém podnikání nevyplácí. A protože náš Eshopmaniac není rozhodně žádné béčko, samotné realizaci internetového marketingu předcházela pořádná analýza. Ve společnosti eBRÁNA, která má internetový marketing Eshopmaniaka na starosti, se pro tento důležitý krok používá název vstupní analýza a obsahuje:
-
analýzu klíčových slov,
-
rozpracovanou strukturu eshopu,
-
manuál pro práci s obsahem,
-
harmonogram činností.
„V rámci vstupní analýzy vždy vycházíme z informací, které nám poskytne klient prostřednictvím tzv. vstupního rámce. Ten by měl obsahovat všechna důležitá data o jeho podnikání, konkurenci nebo konkrétní cíle, kterých chce klient pomocí internetového marketingu dosáhnout. V případě eshopu Airnaturel nám hodně pomohl i podnikatelský záměr, který pan Jaroš vypracoval pro přihlášení do soutěže.“
Michal Čapek, specialista online marketingu společnosti eBRÁNA
Zjistěte, na která slova vaši zákazníci berou
Už dávno víme, že nejdůležitějším stavebním prvkem každého webu nebo eshopu je kvalitní obsah. I Shakespearovy texty by se v dnešním internetovém moři však ztratily bez důkladné analýzy klíčových slov. Ta vám přesně řekne, na jaká slova se vaši zákazníci nejčastěji chytají a která vedou ke šťastnému nákupu.
Klíčová slova můžeme rozdělit na obecná a konkrétní a při analýze nás zajímají dvě metriky – hledanost a konkurenčnost. Přitom platí, že čím je hledanost daného slova vyšší a konkurenčnost nižší, tím je klíčové slovo pro optimalizaci vhodnější.
Uznáváme, že to může na první pohled působit trochu zmateně, zvlášť pokud jste se s analýzou klíčových slov zatím v praxi nesetkali. Třeba vše bude jasnější, když vám nabídneme ukázku z analýzy klíčových slov pro našeho Eshopmaniaka a jeho eshop Airnaturel.cz. Z předchozích článků už víte, že se Airnaturel.cz specializuje na prodej designových přístrojů pro úpravu vzduchu. Podívejme se tedy na návrh vhodné optimalizace pro jednu z jejich kategorií. Třeba zvlhčovače vzduchu.
Ukázky z analýzy klíčových slov pro Airnaturel.cz.
Aby se vám zákazníci při nákupu neztratili
Na základě analýzy klíčových slov je již vhodné navrhnout samotnou strukturu eshopu. Rozhodně nedoporučujeme ji jen tak odbýt. Správně navržená struktura je předpokladem:
-
snadné orientace uživatelů v prostředí eshopu,
-
efektivní optimalizace pro vyhledávače.
„Vhodnou strukturou eshopu usnadníte návštěvníkovi pohyb po jeho jednotlivých podstránkách. Zároveň vlastní zanoření jednotlivých stránek ve struktuře dá internetovým vyhledavačům jasně najevo, jak jsou které stránky důležité. Obecně se dá říci, že čím výše stránka ve struktuře je, tím větší důležitost jí přikládáte.“
Michal Čapek, specialista on-line marketingu společnosti eBRÁNA
Eshop Airnaturel.cz jsme postavili na úspěšných klíčových slovech a vhodně navržené struktuře eshopu. Žlutě vyznačená pole značí kategorie dostupné z hlavního menu eshopu, v bílých políčkách se skrývají kategorie, které vlastní odkaz z hlavního menu nemají.
Přitáhněte si zákazníky profesionálními texty
Ihned po návrhu struktury eshopu putoval Airnaturel k týmu copywriterů, kteří mu pomocí profesionálních a plně optimalizovaných textů dali ten nejlepší předpoklad k tomu, aby se na eshopu:
-
zvýšila návštěvnost eshopu,
-
zvýšil počet úspěšných konverzí,
-
zlepšil celkový uživatelský dojem z eshopu,
-
brand Airnaturel odlišil od konkurentů.
Děláme jednoduché eshopy a neděláme z toho vědu. Vašim zákazníkům se v nich bude dobře nakupovat a vám se budou snadno spravovat.
od 14 990 Kč. Objevte eshopy!
„Copywriteři kompletně otextovali celkem 21 produktů a 34 kategorií eshopu Airnaturel. Společně s plněním textů do ostré verze eshopu nám copywriting zabral necelých 40 hodin práce.“
Milena Pelikánová, produktová manažerka copywritingu společnosti eBRÁNA
Texty k produktům i ke kategoriím jsme vytvořili na základě podkladů, které nám dodal náš Eshopmaniac. Každý produkt obsahuje krátký optimalizovaný text se základními informacemi, lehce okořeněnými lákavými prodejními argumenty. Moc dobře víme, že copywriting není radno podceňovat ani ve světě e-commerce. Ptáte se proč? Přečtěte si náš článek o tom, jak 20% prodejů selhává jen kvůli nekvalitním textům.
Každý produkt Airnaturel dostal od copywriterů do vínku unikátní příběh, díky němuž ho zákazníci snadno najdou a rádi koupí.
Nenechte si ujít další případovku! Zaregistrujte se!
PPC – tři písmena, která vedou ke konverzím
Pokud v dnešní době existuje spolehlivý nástroj, který vám za málo peněz zahraje opravdu hodně muziky, je to PPC reklama ve vyhledávačích. Hlavní výhoda tohoto online nástroje spočívá v tom, že vás internetový vyhledávač zkasíruje teprve tehdy, když na vaši reklamu uživatelé skutečně kliknou, ne pokud ji pouze vidí.
„Pro každou kategorii eshopu Airnaturel jsme připravili tři sestavy inzerátů cílené na kategorie eshopu, z nichž každá obsahuje několik inzerátů. Tyto sestavy jsou optimalizované pro vyhledávání v prostředí Seznam, Zboží a Google. Dále máme připraveny sestavy inzerátů cílených na konkurenční názvy a na propagaci nové značky Airnaturel, která zatím není mezi uživateli tolik známá.“
Michal Čapek, specialista online marketingu společnosti eBRÁNA
Placené inzeráty Airnaturel se nyní zobrazují v reklamních systémech společností Seznam a Google.
O tom, na jakou cenu se může průměrná cena za proklik v případě eshopu Airnaturel vyšplhat, jsme polemizovali už na našem Facebooku. A musíme uznat, že jeden z našich fanoušků byl velice blízko! Průměrná cena za proklik se aktuálně pohybuje na částce 2,55 Kč. Kupříkladu kampaně v reklamním systému Sklik společnosti Seznam nás od začátku listopadu 2014 stály 338 Kč a vygenerovaly nám první výnos – 3 323 Kč.
Připomínejte se zákazníkům znovu a znovu
Reklamní síť Google ale ještě chvíli neopustíme. Kromě tradičních PPC inzerátů jsme využili i tzv. dynamické grafické reklamy, které v sobě ukrývají další výhody:
-
uživatelé si reklamu snadněji zapamatují díky lákavějšímu vizuálnímu zpracování,
-
identifikace značky díky logu,
-
grafická podoba poskytuje více možností – fotografie produktu či reálnou cenu. Uživatel tak má více informací, které vedou k vyšším konverzím.
V rámci grafické reklamy se uživateli zobrazují produkty Airnaturel a logo, které slouží k lepší identifikaci značky.
Tyto inzeráty se zobrazují v reklamní síti společnosti Google uživatelům, kteří již někdy eshop Airnaturel navštívili. Tento princip opakovaného oslovení zákazníků je v online prostředí známý jako remarketing. Ptáte se, jak pochytat ty, kteří již u vás jednou byli?
„Remarketing funguje na základě nasazení speciálního kódu do eshopu, který dokáže označit každého zákazníka, který navštívil danou stránku na webu či eshopu. Tomuto uživateli se pak po určitou dobu zobrazují inzeráty, které mají za cíl připomenout mu náš eshop a stimulovat ho k dokončení nákupu. V případě Airnaturel jsme nastavili remarketing tak, aby se eshop uživatelům, kteří ho navštíví, zobrazovala reklama po dobu 30 dní. Zatím je brzy na nějaké závěry. S remarketingem však máme ty nejlepší zkušenosti, proto ho využíváme i v rámci internetového marketingu pro Airnaturel.cz.“
Michal Čapek, specialista online marketingu společnosti eBRÁNA
Uživatelům, kteří odešli z eshopu ve chvíli, kdy již měli zboží Airnaturel vloženo v nákupním košíku, se remarketingové inzeráty zobrazují v podobě produktů, které si chtěli původně zakoupit. Tyto inzeráty jsou pro uživatele viditelné na webech, které využívají partnerství se společností Google a nabízejí tak prostor svých stránek pro reklamu. Dále je možné inzeráty potkat například v prostředí serveru YouTube či Gmail.
INTERNETOVÝ MARKETING
Řekněte o vašem byznysu světu. Rozběhněte internetový marketing. Každá koruna investovaná do internetového marketingu se vám několiknásobně vrátí. Ukážeme vám, jak!
Ukažte se tam, kde se nakupuje ve velkém
Dalším nástrojem, který jsme nasadili v rámci internetového marketingu do boje, se staly zbožové srovnávače Zboží.cz a Heuréka.cz. Na obou portálech jsme pro Airnaturel založili a pečlivě vyplnili profily, aby byla značka v prostředí zbožových srovnávačů prezentována co nejlépe. Nezapomněli jsme uvést:
-
kontaktní údaje,
-
adresu pobočky,
-
logo,
-
otevírací dobu
-
a logistické a platební metody.
„V rámci srovnávače Heuréka.cz jsme zavedli službu Ověřeno zákazníky, která prostřednictvím referencí skutečných zákazníků upřednostňuje důvěryhodné a spolehlivé eshopy. V obou srovnávačích jsme také nasadili funkci měření konverzí, aby eshop mohl získávat první recenze na své služby.“
Michal Čapek, specialista online marketingu společnosti eBRÁNA
Jakmile eshop Airnaturel.cz získá certifikát Ověřeno zákazníky, umístí ho specialisté on-line marketingu do eshopu, který tak získá možnost přednostního zobrazování produktů ve zbožovém srovnávači Heuréka.cz.
Měřte, vyhodnocujte, plánujte
Protože chceme vědět o všem, co se v eshopu Airnaturel děje (a protože vám o tom všem chceme na blogu psát), nasadili jsme na eshop jeden z nejvýkonnějších měřicích nástrojů – Google Analytics.
„Na analytický nástroj společnosti Google jsme se spolehli hlavně proto, že obsahuje ucelené a propojené informace a navíc se stal celosvětovým standardem. Zákazník tak není vázaný na informační systém dodavatele.“
Michal Čapek, specialista online marketingu společnosti eBRÁNA
Pokud se ve světě internetového marketingu pohybujete, určitě víte, že ani Google Analytics není všemocný. Ani my vás nechceme opíjet rohlíkem, proto budeme fér a vyčteme mu jednu věc. Google Analytics sice dokáže monitorovat uskutečnění konverzí na eshopu, neobsahuje však informace o stornovaných nebo vrácených objednávkách. Statistiky e-commerce tedy mohou být značně zkreslené.
Proto jsme Google Analytics pořídili spolehlivého parťáka, který dokáže pohlídat všechna důležitá data o stavu objednávky, zároveň také sleduje návštěvnost, její zdroje, chování uživatelů a všechny konverze. Tento měřicí nástroj získal název WebTracker a je součástí e-commerce řešení společnosti eBRÁNA.
WebTracker zvládne monitorovat návštěvnost vašeho eshopu a ohlídá i stornované objednávky.
ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Na závěr pro vás máme ještě přehledné shrnutí v podobě vyjádření našeho Eshopmaniaka a listopadové výsledky nástrojů internetového marketingu.
„Spolupráce s celým týmem, který má Eshopmaniaka na svědomí, je velmi dobrá. Jelikož je projekt spuštěn teprve chvíli, jsme sami velice zvědaví, jaké výsledky internetový marketing eshopu Airnaturel.cz přinese. Zatím to ale vypadá, že se skutečně něco děje, postupně nám začínají chodit první objednávky.“
Martin Jaroš, výherce eshopu Airnaturel.cz
Výsledky internetového marketingu - listopad 2014
Náklady na internetový marketing | 7 000 Kč | |||
Náklady za reklamu (Sklik, AdWords, vyhledávače) | 1 387 Kč | |||
Návštěvnost | 866 návštěv | |||
Konverze v celkové hodnotě | 19 585 Kč |
Uvedené ceny jsou bez DPH.
INTERNETOVÝ MARKETING
Řekněte o vašem byznysu světu. Rozběhněte internetový marketing. Každá koruna investovaná do internetového marketingu se vám několiknásobně vrátí. Ukážeme vám, jak!
Další články
4 věci, které podchyťte dřív, než rozjedete eshop
Za to zaplatíš, ale jak?
Jak napsat obchodní podmínky pro eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Za to zaplatíš, ale jak?
Jak napsat obchodní podmínky pro eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Jak napsat obchodní podmínky pro eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
© 2023, ESHOPMANIAC je společný projekt Comgate, a.s., a eBRÁNA, s.r.o.