Za to zaplatíš, ale jak?

Čím víc platebních metod nabídnete…

tím víc zákazníky pomatete.
Ačkoli jim dáte možnost volby, nemusí se to obrátit ve váš prospěch. Ani v jejich. „Uživatelé se nechtějí rozhodovat. Rozhodujte se za ně.“ To zaznívalo na irském Web Summitu z úst těch, kteří mají s online byznysem co dočinění.

Tvrzení samozřejmě nelze brát dogmaticky, ale spíše jako doporučení, jak zákazníkům co nejvíce usnadnit internetový život. Nemotejte jim hlavu nabídkou šesti platebních metod, bohatě stačí tři. Navíc, čím víc způsobů platby budete na eshopu mít, tím víc poplatků budete jejich poskytovatelům odvádět.

PLATEBNÍ BRÁNY
Zařídíme, aby u vás zákazníci mohli platit kartou. Na váš eshop napojíme platební bránu, díky které budete moci přijímat platby online.
99 Kč měsíčně za provoz  Čtetě o platební bráně!

Tipy, novinky, aktuality! Zaregistrujte se!

Jaké platební způsoby existují?

Platba dobírkou

Přes 70 % českých eshopů nabízí platbu na dobírku. Důvod je jasný – zákazníci o ní mají největší zájem. Zboží si jednoduše převezmou a až pak za něj zaplatí.

V některých případech však při dobírce vznikají eshopařům další náklady. Stává se to například v situacích, kdy si zákazník objednané zboží nevyzvedne. Tehdy obchodník přichází o poštovné, které již zaplatil přepravci za doručení zboží.

Platba kartou

Peníze od zákazníka máte na účtu hned po odeslání platby. Objednané zboží tak můžete okamžitě expedovat. Platbu kartou na vašem eshopu povoluje banka, jakožto poskytovatel služby. Máte-li o tuto službu zájem, připravte se, že si váš obchod trochu „proklepne“.

Na stránkách proto doporučujeme uvést obchodní a reklamační řád, kontaktní údajeinformace o způsobu, jakým u vás zákazníci mohou zaplatit.  Může se stát, že od vás bude chtít i transakční historii, kterou však mohou doložit jen zaběhlé internetové obchody. Zavést platby kartou tak mnohdy bývá pořádný oříšek.

Tento typ platby můžete přijímat jen s implementovanou platební bránou. Tu vám zřídí buď přímo banka, nebo zprostředkovatel, který s ní bude jednat za vás.

Možná jste nevěděli, že…

Zavedení této metody může pozitivně ovlivnit růst vašich tržeb. Výzkumy totiž potvrdily, že platba kartou zákazníka tolik „nebolí“, protože při ní nepoužívá reálné peníze. Mnohdy se tak stává, že takovýto návštěvník utratí větší částku. Například za různé doplňky a příslušenství, které si k produktu dokoupí – stačí je jen ve správný čas nabídnout.

Převod na účet

Za provoz této služby zaplatíte méně než za platbu kartou. Existují dva různé způsoby, jak vám mohou zákazníci převést peníze.

  • Klasický převod. Peníze vám na účet přijdou za 1 až 2 dny od objednávky. Tím, že na platbu musíte čekat, se zároveň prodlužuje doba, ve které zákazníkům dodáte zboží.
  • Expresní bankovní převod. Informace o zaplacení zboží vám přijde téměř okamžitě od odeslání platby. Pro tento způsob placení musí mít eshop implementovanou platební bránu. Přes tu zákazníka přesměrujete do jeho internetového bankovnictví s předvyplněným příkazem k úhradě.

Esloženka

Po odeslání objednávky obdrží uživatel e-mail s odkazem, který ho po kliknutí přesměruje do internetového bankovnictví či na platební portál. V tomto případě nemusí zákazník platit hned při objednávce zboží, ale třeba i o několik dní později.

Tento způsob placení doporučujeme zejména v případech, kdy eshop negarantuje zboží na skladě a platbu vyžaduje až po tom, co jím skutečně disponuje. Chcete-li tuto platební metodu ve vašem internetovém obchodě, nemusíte do banky. Implementují vám ji soukromí poskytovatelé platebních bran, kteří mají tuto službu v portfoliu.

Platby mobilem

Zákazníci mohou platit také pomocí mobilního telefonu. V České republice využívají této možnosti asi 3 % eshopů a ve většině případů jde o velké servery jako Kasa.cz nebo Aukro. Mobilním telefonem lze zaplatit jak přes QR kód, tak v aplikaci Mobito. Ačkoli je tento typ platby relativně bezpečný, neplatí jím zákazníci velké částky. V průměru jde o sumu do 200 korun.

A ještě…

nekončíme.
Elektronické peněženky, mobilní aplikace, m-platby – způsobů, jak mohou zákazníci na vašem eshopu platit je spousta. To ale neznamená, že je musíte nabízet všechny. Doporučujeme začít silným triem: dobírka (pro konzervativnější zákazníky), platba kartou (pro zkušenější zákazníky) a bankovní převod. A pak už je na vás, jestli budete přidávat či ubírat.



Zprávy ze světa e-commerce přímo do e-mailu

Zprávy ze světa e-commerce přímo do e-mailu

490 520 015 každý pracovní den 8.00–16.30

© 2017, ESHOPMANIAC je společný projekt Comgate, a.s., a eBRÁNA, s.r.o.

Nahoru ↑