4 věci, které podchyťte dřív, než rozjedete eshop

Píšou o tom všude, ale asi málo čteme

„Ještě než začnete s eshopem, pořádně si ujasněte CO, KOMU a PROČ chcete prodávat. Vytvořte strategii a té se držte.“ Povědomé? Aby ne - takto začíná každý druhý článek o rozjezdu eshopu. Lidé ale přípravnou fázi neustále podceňují a pak se stává, že polovina internetových obchodů skončí už první rok od rozjezdu.

Děláme jednoduché eshopy a neděláme z toho vědu. Vašim zákazníkům se v nich bude dobře nakupovat a vám se budou snadno spravovat.

Od 14 900 Kč.  Objevte eshopy!

Poznejte ty, kteří vás živí

Váš byznys stojí na zákaznících. To oni rozhodnou, jestli vám eshop pošlape, nebo skončí v propadlišti internetových dějin. Abyste uspěli, musíte pátrat po jejich potřebách a přizpůsobit jim nabídku a servis.

  • Jsou vaši zákazníci citliví na cenu, nebo si raději připlatí za bleskovou dodávku?
  • Chtějí prémiové produkty nebo spíše šetří?
  • Usilují o ně i vaši konkurenti, nebo máte specifické zboží?

Podobných otázek jsou desítky. Odpovědi hledejte třeba v internetových diskuzích nebo na pivu s přáteli. Vyjděte mezi lidi a poslouchejte, o čem se baví, stoupněte si na chvíli k regálu v obchodě a sledujte, jak si vybírají zboží. Hledají slevy? Rozmýšlí se? Berou první, co vidí, nebo se dívají i do spodních polic? Ano, teď sice mluvíme o offline světě, ale lidské potřeby se v tom internetovém moc neliší.

Tipy, novinky, aktuality! Zaregistrujte se!

Zboží ladem, nebo skladem?

Skladové prostory doporučujeme řešit ještě před rozjezdem eshopu. Špendlíky v garáži asi uskladníte, ale s kancelářskými židlemi už to bude horší. Zásoby zboží se navíc musí evidovat a průběžně doplňovat. Dobře tak zvažte, zdali vlastní sklad zvládnete obsluhovat sami, nebo si jej raději pronajmete u logistické společnosti.

Jak odeslat objednávku?

Promyšlená logistika často bývá tím, co odděluje úspěšné eshopy od těch neúspěšných. Existuje mnoho způsobů, jak dostat zboží k zákazníkům. Nikdy jim je ale nenabízejte všechny – 3 bohatě stačí.

Velká část kupujících stále upřednostňuje osobní odběr, přes 70 % českých eshopů využívá služeb České pošty a více než polovina posílá zboží přes PPL.

Mezi přepravci a internetovými obchody však často stojí ještě logistická společnost, která má s nimi nasmlouvané výhodnější ceny. Na relativně zajímavé částky za dopravu se tak mohou dostat i malé eshopy.

USKLADNÍME A DORUČÍME ZBOŽÍ
Vaše zboží uskladníme, zabalíme a doručíme kamkoli je třeba. Pracujeme rychle – kdokoli dnes objedná, má zítra balík u sebe.

od 60 Kč za doručení zásilky.  Chci vědět víc

Jak za zboží zaplatí?

Asi ve 40 % platí zákazníci dobírkou. Stále však roste počet online platebních transakcí. Chcete-li dát svým zákazníkům možnost platit kartou nebo expresním bankovním převodem, musí mít eshop platební bránu.

Například zprovoznění platby kartou trvá 1 až 2 měsíce a její nasazení schvaluje banka. Připravte se, že si váš eshop pěkně „proklepne“ – od obchodních podmínek a mnohdy až po transakční historii. V případě, že se na jednání s bankou necítíte, doporučujeme si najmout zprostředkovatele, který vše vyjedná za vás.

Zajímá vás víc? Platebním metodám a podmínkám jejich zřízení jsme věnovali celý článek – přečtěte si ho.

Co si z článku odnést?

Přípravná fáze často rozhoduje o vašem úspěchu v budoucnu. Vždy si tak dopředu promyslete, jak bude váš eshop fungovat:

  • Kdo na něm bude nakupovat,
  • jak bude platit,
  • jak mu jeho objednávku doručíte
  • a kde uskladníte zboží?

Bez odpovědí na tyto otázky se do rozjezdu eshopu nepouštějte.



Zprávy ze světa e-commerce přímo do e-mailu

Zprávy ze světa e-commerce přímo do e-mailu

490 520 015 každý pracovní den 8.00–16.30

© 2017, ESHOPMANIAC je společný projekt Comgate, a.s., a eBRÁNA, s.r.o.

Nahoru ↑