4 věci, které podchyťte dřív, než rozjedete eshop
Píšou o tom všude, ale asi málo čteme
„Ještě než začnete s eshopem, pořádně si ujasněte CO, KOMU a PROČ chcete prodávat. Vytvořte strategii a té se držte.“ Povědomé? Aby ne - takto začíná každý druhý článek o rozjezdu eshopu. Lidé ale přípravnou fázi neustále podceňují a pak se stává, že polovina internetových obchodů skončí už první rok od rozjezdu.
Děláme jednoduché eshopy a neděláme z toho vědu. Vašim zákazníkům se v nich bude dobře nakupovat a vám se budou snadno spravovat.
Od 14 900 Kč. Objevte eshopy!
Poznejte ty, kteří vás živí
Váš byznys stojí na zákaznících. To oni rozhodnou, jestli vám eshop pošlape, nebo skončí v propadlišti internetových dějin. Abyste uspěli, musíte pátrat po jejich potřebách a přizpůsobit jim nabídku a servis.
- Jsou vaši zákazníci citliví na cenu, nebo si raději připlatí za bleskovou dodávku?
- Chtějí prémiové produkty nebo spíše šetří?
- Usilují o ně i vaši konkurenti, nebo máte specifické zboží?
Podobných otázek jsou desítky. Odpovědi hledejte třeba v internetových diskuzích nebo na pivu s přáteli. Vyjděte mezi lidi a poslouchejte, o čem se baví, stoupněte si na chvíli k regálu v obchodě a sledujte, jak si vybírají zboží. Hledají slevy? Rozmýšlí se? Berou první, co vidí, nebo se dívají i do spodních polic? Ano, teď sice mluvíme o offline světě, ale lidské potřeby se v tom internetovém moc neliší.
Tipy, novinky, aktuality! Zaregistrujte se!
Zboží ladem, nebo skladem?
Skladové prostory doporučujeme řešit ještě před rozjezdem eshopu. Špendlíky v garáži asi uskladníte, ale s kancelářskými židlemi už to bude horší. Zásoby zboží se navíc musí evidovat a průběžně doplňovat. Dobře tak zvažte, zdali vlastní sklad zvládnete obsluhovat sami, nebo si jej raději pronajmete u logistické společnosti.
Jak odeslat objednávku?
Promyšlená logistika často bývá tím, co odděluje úspěšné eshopy od těch neúspěšných. Existuje mnoho způsobů, jak dostat zboží k zákazníkům. Nikdy jim je ale nenabízejte všechny – 3 bohatě stačí.
Velká část kupujících stále upřednostňuje osobní odběr, přes 70 % českých eshopů využívá služeb České pošty a více než polovina posílá zboží přes PPL.
Mezi přepravci a internetovými obchody však často stojí ještě logistická společnost, která má s nimi nasmlouvané výhodnější ceny. Na relativně zajímavé částky za dopravu se tak mohou dostat i malé eshopy.
USKLADNÍME A DORUČÍME ZBOŽÍ
Vaše zboží uskladníme, zabalíme a doručíme kamkoli je třeba. Pracujeme rychle – kdokoli dnes objedná, má zítra balík u sebe.od 60 Kč za doručení zásilky. Chci vědět víc
Jak za zboží zaplatí?
Asi ve 40 % platí zákazníci dobírkou. Stále však roste počet online platebních transakcí. Chcete-li dát svým zákazníkům možnost platit kartou nebo expresním bankovním převodem, musí mít eshop platební bránu.
Například zprovoznění platby kartou trvá 1 až 2 měsíce a její nasazení schvaluje banka. Připravte se, že si váš eshop pěkně „proklepne“ – od obchodních podmínek a mnohdy až po transakční historii. V případě, že se na jednání s bankou necítíte, doporučujeme si najmout zprostředkovatele, který vše vyjedná za vás.
Zajímá vás víc? Platebním metodám a podmínkám jejich zřízení jsme věnovali celý článek – přečtěte si ho.
Co si z článku odnést?
Přípravná fáze často rozhoduje o vašem úspěchu v budoucnu. Vždy si tak dopředu promyslete, jak bude váš eshop fungovat:
- Kdo na něm bude nakupovat,
- jak bude platit,
- jak mu jeho objednávku doručíte
- a kde uskladníte zboží?
Bez odpovědí na tyto otázky se do rozjezdu eshopu nepouštějte.
Další články
Za to zaplatíš, ale jak?
Jak napsat obchodní podmínky pro eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Jak napsat obchodní podmínky pro eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Našli jsme ho! A je to Eshopmaniac tělem i duší.
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Případová studie 1: Stavíme základy úspěšného byznysu
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Případová studie 2: Začínáme vydělávat aneb Kterak náš Eshopmaniac k prvním konverzím přišel
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Případová studie 3: Odkud chodí zákazníci? Zjistěte, které zdroje za měsíc vytáhnou eshop o 90 %!
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
7 mýtů perfektně fungujícího eshopu
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Paragrafy v malíku aneb Zmákněte eshopáckou legislativu
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Jaké klady mají pronajaté sklady aneb Logistika v malíku
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
5 tipů, jak udržet eshop co nejdéle ve formě
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
10 rad pro vybudování skvělé zákaznické podpory
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
Eshopmaniakův e-book:
Jak rozjet skvělý eshop
© 2023, ESHOPMANIAC je společný projekt Comgate, a.s., a eBRÁNA, s.r.o.